1: finanse
Główne założenia programu w 10 punktach
I. zachowując gospodarskie podejście do finansów, znacząco zwiększyć przychody
II. niezwłocznie powołać Fundację ASP w Gdańsku
III. w ramach Fundacji zbudować proste zasady organizacyjne i księgowe współpracy pracowników i studentów z instytucjami publicznymi i z biznesem + powołać pełnomocnika rektora do ich wdrożenia 
IV. przyśpieszyć komercjalizację istniejącej kubatury + adaptować dla komercjalizacji kubaturę niewykorzystaną
V. rozwijać odpłatne studia na Wydziale Grafiki + dążyć do powołania studiów płatnych na kolejnych wydziałach
VI. zorganizować odpłatne studia dla studentów zagranicznych + zorganizować dla dydaktyków wyjazdowe kursy angielskiego
VII. zintensyfikować pozyskiwanie funduszy unijnych
VIII. przeznaczyć dodatkowe środki z subwencji na podwyżkę wynagrodzeń pracowników
IX. podwyższyć wynagrodzenie asystentów
X. ustalić czytelne zasady wypłacanie dodatków zadaniowych
Kontynuacja + Rozwój

Rozwinięcie głównych punktów programu FINANSE
1. Sytuacja finansowa uczelni jest dobra. Jednak za rządów Krzysztofa Polkowskiego nie udało się wprowadzić wielu obiecywanych przez niego w programach wyborczych cztery i osiem lat temu inicjatyw.
zachowując gospodarskie podejście do finansów uczelni, znacząco zwiększyć przychody
2. Nie udało się powołać fundacji podległej ASP, niezbędnej do racjonalnego gospodarowania funduszami pozyskiwanymi przez uczelnię.
niezwłocznie powołać do życia Fundację Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
3. Za rządów Krzysztofa Polkowskiego nie udało się zlikwidować barier formalnych i ograniczyć biurokrację przy współpracy pracowników dydaktycznych i studentów z podmiotami zewnętrznymi.
niezwłocznie zbudować proste i czytelne zasady organizacyjne i księgowe współpracy pracowników uczelni i studentów z instytucjami publicznymi i z biznesem / zmniejszyć biurokrację oraz wprowadzić jasne regulacje prawne porządkujące zasady tej współpracy i podział wynagrodzeń / powołać pełnomocnika rektora odpowiedzialnego za sprawną ich realizację 
4. Nie udała się praktycznie żadna próba komercjalizacji nieruchomości uczelni: podziemia Zbrojowni stoją puste, w pasażu Zbrojowni jedynym komercyjnym przedsięwzięciem jest bożonarodzeniowy jarmark z produktami nie budującymi prestiżu Akademii, w Domu Angielskim udało się wynająć (za niewygórowane pieniądze) dwa piętra w kamieniczkach. Miesięczny przychód uczelni z tego tytułu wynosi około 50 tysięcy złotych, czyli zdecydowanie za mało.
przyśpieszyć komercjalizację istniejącej kubatury poprzez wprowadzenie aktywnych rozwiązań marketingowych / adaptować dla komercjalizacji niewykorzystane pomieszczenia (w pierwszej kolejności podziemia Domu Angielskiego i kamieniczek)
5. Za rządów Krzysztofa Polkowskiego nie udało się utworzyć nowych kierunków studiów płatnych, a liczba studentów zagranicznych wnoszących opłaty za studia jest znikoma (17 osób – wszystkie zwolnione z opłat).
rozwijać odpłatne studia na Wydziale Grafiki przy zachowaniu dwustopniowego systemu nauczania / dążyć do powołania studiów płatnych na kolejnych wydziałach / zorganizować odpłatne studia dla studentów zagranicznych o kierunku artystycznym
6. Nie podjęto żadnych kroków w celu organizacji odpłatnych studiów dla studentów zagranicznych. Znajomość języka angielskiego jest – przede wszystkim wśród starszych pracowników uczelni) wciąż niewystarczająca.
– zainicjować organizację odpłatnych studiów dla studentów zagranicznych / jako pierwszy krok  n i e z w ł o c z n i e  zorganizować nieodpłatne, intensywne i przede wszystkim profesjonalne kursy języka angielskiego dla dydaktyków (w formie tygodniowych wyjazdów szkoleniowych)
7. Nie udało się pozyskać istotnego dfinansowania z funduszy unijnych oraz pokrewnych źródeł (fundusze norweskie) i ich suma jest niewielka. Nawet największa planowana inwestycja uczelni: modernizacja i adaptacja budynku Wydziału Grafiki finansowana jest ze środków własnych.
rozpocząć intensywne pozyskiwanie funduszy: zarówno unijnych  i pokrewnych funduszy europejskich) / zwiększyć pozyskiwanie grantów krajowych (NCBiR, NPRH)
8. Krzysztof Polkowski jako rektor gospodarował rozsądnie, ale zachowawczo, starał się gromadzić oszczędności. Wynagrodzenia pracowników dydaktycznych na tle uposażeń w polskich uczelniach plastycznych są wysokie, ale można je jeszcze zwiększyć.
– przeznaczyć dodatkowe środki z subwencji ministerialnej na podwyżkę wynagrodzeń pracowników, uzupełnić subwencję dochodami własnymi (m.in. komercjalizacja Domu Angielskiego). Przeanalizować możliwość wypłaty dodatków – jednorazowych wynagrodzeń finansowanych z przychodów własnych Uczelni
9. Obecnie, po marcowych podwyżkach, wysokość uposażenia asystentów nie zależy od posiadanych przez nich stopni naukowych lecz od stanowiska pracy: asystenci zarówno ze stopniem magistra, jak i doktora zarabiają tyle samo – 4685 PLN brutto, podwyżka pensji zależy tylko od decyzji rektora.
– podwyższyć pensje asystentów ze stopniem magistra minimum o 10%, dopilnować aby w przypadkach, jeżeli zaistnieją, asystenci ze stopniem doktorskim otrzymywali pensję minimum 5762,50 PLN brutto
10. Obowiązujący w gdańskiej ASP system wynagradzania za ponadplanowe, dodatkowe inicjatywy i prace drogą przyznawanych przez rektora nagród jest uznaniowy i arbitralny.
– wprowadzić czytelne zasady wypłacanie dodatków zadaniowych i motywacyjnych (oraz określić ich wysokości), tak aby stanowiły wynagrodzenie za dodatkową pracę
Back to Top